2008. június 21.

Tiltakoznak a balatoni polgármesterek az intercity-k tervezett megszüntetése ellen. Az elmúlt napokban, az észak-balatoni vasút mentén lévő települések vezetői találkoztak a MÁV képviselőivel. A 2008. decemberben életbe lépő új menetrendről egyeztettek, hiszen az jelentős változásokat irányoz elő. A keleti országrészben már sikerrel alkalmazott ütemes menetrendet kívűnja bevezetni a MÁV-Start, ez azonban a Batsányi és Tihany Intercity-k megszünését is magával hozná. A legnagyobb felháborodást ez váltotta ki a tanácskozáson. Dr. Bóka István, Balatonfüred polgármestere szerint a fejlődő északi partot sem hanyagolhatja el a vasúttársaság, az intercity vonatokra szükség van. Miközben a déli parton már villamosított a vasútvonal és külön expressz is közlekedik Siófok és Budapest között, az északi parton csak nyáron mutatja meg a MÁV a szebbik, jobbik oldalát. -tette hozzá a polgármester. A MÁV-Start képviselője ugyanakkort elmondta, hogy az ütemes menetrend szerkezetébe nem fér bele a két IC járat, helyette télen 3, nyáron 2 órás ütemmel indulnának gyorsvonatok a fővárosból a Balaton északi partjára. Az új menetrend jelenleg elkészítés fázisában van, azt nem lehet tudni, hogy a MÁV figyelembe veszi-e a településvezetők kérését.

2008. június 21.

Életbe lépett a MÁV-Start nyári menetrendje. 30%-kal több vonat közlekedik, többek között Bécsből és Záhonyból. Újra közlekedik 2x2 egység DESIRO is. A nyári menetrend a MENETREND menűpontban elérhető!

2008. június 5.

Mégis jönnek a DESIRO-k. A magyar vasúttársaság és a vonatokat üzemeltető MÁV-START Zrt. június 5-én Siófokon, sajtótájékoztatón ismertette a június 21-én életbelépő nyári vasúti menetrendet. Újra jönnek a DESIRO motorvonatok és lesz közvetlen vonat az osztrák fővárosból mindkét partra. Balaton Intercity néven új vonat közlekedik június 21-étől, amely a Bécs-Szombathely-Tapolca-Keszthely-Siófok-Budapest vonalon közlekedik majd. Az északi parton napi rendszerességgel gyorsvonatot állítanak be Bécs és Székesfehérvár között. Ez a vonat 13.25-kor érkezik majd Balatonfüredre és 17:30-kor lehet vele visszautazni Ausztriába. A vonat szerelvényét a MÁV és GYSEV felváltva állítja majd ki, így vélhetően sokszor találkozhatunk majd zöld-sárga halbikkal is a 29-esen. A sajtótájékoztatón bejelentették, hogy az északi oldalon ismét közlekednek majd a népszerű DESIRO motorvonatok, és szolgálatba állnak a Németországtól vásárolt, felújított kocsik is. Ilyen kocsikból áll majd a Szombathely-Tapolca-Balatonfüred-Budapest és a Záhony-Debrecen-Budapest-Balatonfüred-Tapolca vonat is, illetve a Budapest-Balatonfüred-Budapest viszonylatra beállított 2 pár gyorsvonat is. Természetesen a már megszokott menetrend szerint közlekednek nyáron a Batsányi és Tihany intercity vonatok is. Összeségében 30%-kal több vonat jár majd mint a téli időszakban.

2008. május 14.

Valószínűleg ismét nemzetközi forgalmat is láthatunk a 29-es vasútvonalon. A nyári menetrendi időszakban új vonatpár közlekedését tervezi a MÁV-Start. Úgy tudjuk már a menetrend is elkészült a Bécs-Sopron-Szombathely-Tapolca-Balatonfüred-Székesfehérvár viszonylatra. Mivel a pontos menetrendi fekvés még nem publikus, sajnos ezt mi sem közölhetjük oldalunkon. Egyelőre azt sem tudni, hogy a MÁV, vagy az ÖBB állítja majd ki a szerelvényt.

2008. január 24. 

Változik az észak-balatoni vasút nyomvonala? Erről tartottak lakossági fórumot tegnap Balatonfűzfőn. A majdani Hajmáskér-Balatonfűzfő vasútvonal régóta kívántos álom, ám a megvalósítás mindeddig váratott magára. Az új nyomvonalra azért is szükség van, hiszen az akarattyai löszfal nem erősíthető tovább, néhány éven belül ott nem lesz biztonságos a vasúti közlekedés. A tervekről Bokory Gábor a MÁV Tervező Intézet mérnöke beszélt a helyi lakosságnak. Az elképzelések szerint az új vasúti vonal 2013 után valósulna meg uniós támogatással. Az vonatok ezután Székesfehérvár-Hajmáskér vonalon, a Balatonalmádi szomszédságában lévő Tobruknál érnék el a Balatont. Így a fővárosból érkezők, ezután Fűzfőnél pillanthatnák meg előszőr a tavat, ebben a település óriási lehetőségeket is lát. A MÁV mérnöke elmondta, hogy az átépítés után a villamos vontatású vonatok akár 110-120 km/h sebességgel is közlekedhetnének Fűzfő és Fehérvár között. A Tapolcáig tartó pályán pedig 90 km/h lenne a maximum sebesség. Ez jelentősen lecsökkentené a szerelvények menetidejét.

2007. december 11.

A december 9-ei menetrendváltás a közlekedési időpontokat nézve nem hozott változást, a vonatok összeállításában azonban vannak változások. A távolsági (Budapest-Tapolca-Budapest) vonatok ezentúl BKO típusú kocsikkal közlekednek. Ezek a fülkés, gyorsvonati kocsik a szombathelyi és győri vonalról szabadultak fel. Fontos változás, hogy a korábbi BZ vonatok zömét is lecserélte a MÁV Zrt. a 29-es vonalon. A menetrendben 9730 - 9725 - 9734 - 9744 - 9751 - 9750 - 9725 - 9714 - 9711 számon szereplő vonatok, 2 darab BHV kocsival és remot M41-es előfogattal közlekednek.

2007. december 2.

Megmenekültek az Intercity vonatok

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium úgy tűnik visszalépett a korábbi drasztikus elképzeléseitől, neveztesen, hogy több mellékvonalat megszűntet és törli az északi parton közlekedő Intercityket. Az egyik menetrend tervezetben az is szerepelt, hogy a vonatok közvetlenül csak Székesfehérvártól és Székesfehérvárig közlekedtek volna a Balaton északi partján, vagyis átszállással lehetett volna a fővárosba jutni. A napokban hozzánk eljutott végleges menetrend, -amely most került nyomdába- a 29-es északi parti vonalon szinte semmi változást nem tartalmaz. Megmarad a szokásos menetrendi fekvésben a reggeli és esti IC vonatpár. A Tihany és Batsányi IC így tovább szállíthatja az utasokat Tapolca és a Budapest között. A személyvonatoknál és gyorsvonatoknál csupán néhány perces eltérési adatokat találtunk, lényeges változás tehát nem következik be december 9-e után sem. Az új menetrendkönyv egyébként késve került a nyomdába, így azt várhatóan csak december 13-án vehetjük kézbe. Elektronikus formában azonban már ITT megtekinthető.

 2007. november 19.

Pályafelújítást végeztek az északi-parti vasútvonal egyes szakaszain, emiatt november 5-étől november 7-én este 9 óráig Csajág és Balatonfűzfő között autóbuszok jártak a vonatok helyett. November 8-án, csütörtök hajnaltól november 16-áig ugyancsak autóbuszok szállították valamennyi szerelvény utasait Csajág és Balatonkenese között. Az Intercity-k vonatpótló buszai Lepsényig, illetve Lepsénytől közlekedtek. A pályafelújítás a vonatok zavartalanabb közlekedését szolgálta, hiszen jelentős alépítménycserét hajtottak végre a kenesei alagút környékén, itt több méter mélységben a talajt is kicserélték. Mára már zavartalan a vasútforgalom.

2007. szeptember 2.

Augusztus 26-án véget ért a nyári menetrend, ami kevesebb vonatot jelent az északi parton. Megszűnt a közvetlen összeköttetés Szombathely és a Balaton, valamint Záhony és a Balaton között. Búcsút kellett vennünk a korszerű DESIRO vonatoktól is, és a Németországból vásárolt felújított kocsikkal sem találkozhatunk már. Azonban a MÁV Start tervei szerint, a decemberi menetrendváltástól a távolsági vonatokat ismét német kocsikból állítják össze. Az is egyre biztosabbnak látszik, hogy a Desiro vonatok jövőre is jönnek a Balatonhoz, sőt ősszel sem kell majd őket nélkülözni, várhatóan végleg itt maradnak. Jelenleg ezek a vonatok a Budapest-Esztergom vonalon szállítják az utasokat.

2007. augusztus 5.

A mai napon megtörtént a beígért kirándulás Balatonfüred és Tapolca között. Várhatóan augusztus 8-án jelentkezünk az új fotókkal. Kb. 40-50 új kép kerül ekkor a galériába, sok érdekes kommenttel együtt. Érdemes lesz visszanézni hozzánk!

2007. június 21.

Június 23-án lép életbe a magyar vasúttársaság nyári menetrendje a Balaton körül. Az északi parton is több szerelvény jár majd, a MÁV ígérte szerint több kocsival. A téli menetrendben is megtalálható vonatok megmaradnak, ezek mellé kerültek be a járatsűrítések. A Tihany és Batsányi Intercity menetrendje szinte alig változik, a Batsányi IC Tapolca helyett, Keszthelyig közlekedik. Új, Németországból vásárolt kocsikkal közlekedik két gyorsvonatpár Budapest és Balatonfüred között, az egyik délelőtti, a másik esti idősávban közlekedik. Regionális vonatok is munkába állnak a Záhony-Budapest-Tapolca, valamint a Szombathely-Balatonfüred-Budapest útvonalon. Ezek szintén a déli-parton már jól ismert német kocsikból állnak majd.

Szombattól a népszerűtlen -kispiroskák- helyett, újra jönnek a korszerű, légkondicionált Desiro motorvonatok, amelyek a tavalyi szezonban is nagy sikert arattak az utasok körében. Aki a következő napokban vonatra száll, nem árt ha előtte tájékozódik a megváltozott menetrendről. A nyári menetrend, augusztus 26-áig lesz érvényes a balatoni vasútvonalakon.

A 29-es vonal menetrendje!